anotace:
Ovlivňuje naše chování, chování žáků? Kdo určuje naši identitu my nebo naše okolí? Dozvíte se, jak funguje teorie nálepkování, principy vyčleňování a sebenaplňující se předpověď. Pojďte si osvojovat techniky a hledat možnosti takového chování, které nevyčleňuje žádné minoritní skupiny ani odlišné jedince. Jasná identita může sloužit jako základ pro respekt a ocenění druhých, kteří jsou odlišní. Rozdělení na my a oni, zraňuje obě strany.
Každý jsme jiný, jak nalézt ten správný klíč, který povede k vzájemnému respektu, stabilitě, porozumění a prosperitě. Pojďte hledat nový úhel pohledu!
Nikoho nehodnotím. Nikdo není nezajímavý, každý má svůj osobní příběh. Pomáhám lidem poznat sám sebe a pochopit souvislosti, které vedou k vzájemnému respektu.
naučíte se:
- jak naše chování ovlivňují společenské (multikulturní) a osobní (interkulturní) vzorce chování
- kdo tvoří naší identitu a jak souvisí s diskriminací
- jak nás ovlivňuje kultura, v které žijeme
- princip vyčleňování
- jak funguje deviantní identita jedince
- jak fungují rizikové faktory učení se principů fungování minoritních skupin, potažmo cílových skupin sociální služby
- uvědomovat si různé úrovně svojí zodpovědnosti při komunikaci
- jak funguje sebenaplňující se předpověď
- hlouběji pochopit, pojmenovat, rozpoznat, analyzovat a kriticky hodnotit různé aspekty a projevy chování a reakcí na základě odlišných sociokulturních vzorců
délka tématu:
(1.den, 8 akreditovaných hodin)
počet účastníků:
maximální 25
číslo akreditace MŠMT:
MŠMT- 26975/2021-4-966
metody práce:
Kurz využívá metod neformálního a informálního vzdělávání, které je legitimní součástí vzdělávacího systému podle Evropské komise i Rady Evropy a je jednou ze součástí celoživotního učení. Všichni lidé jednají na základě vlastních sociokulturních vzorců. K pochopení vzniku předsudků je potřeba si je vyzkoušet na sobě a zažít si je – uvědomit si je na fiktivních situacích, nahlédnout na ně z druhé strany. Intelektuální uchopení pojmů předsudek a stereotypní chování nevede k jejich odstranění ani eliminaci. Jedná se o ucelený vzdělávací proces týkající se osobního a sociálního vzdělávání, kde se účastníci učí prostřednictvím svého aktivního zapojení. Vede k rozvíjení celé řady dovedností a kompetencí, osvojování si postojů a hodnot.
program kurzu – základní témata:
- majorita x minorita
- Pygmalion efekt
- teorie nálepkování
- identita
- vyčleňování
- rizikové faktory učení se principů fungování minoritních skupin, potažmo cílových skupin sociální služby
kurz školí dvě lektorky v tandemu
- Cena kurzu je 21 500kč za celou organizaci, + cestovné lektora ve výši 7,50 Kč/km (počítáno z Prahy). Tato cena je konečná a zahrnuje veškeré náklady spojené s realizací kurzu.
- Maximální počet účastníků je 20 osob.
- Organizace (neboli vy) musí zajistit pouze vhodný a dostatečně velký prostor pro kurz a případně občerstvení pro účastníky.
SPEKTRÁLNÍ DOPAD PROTIPŘEDSUDKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA PRACOVNÍKY, ŽÁKY I LOKÁLNÍ VEŘEJNOST
Předsudky jsou součástí osobního života každého člověka. Pracovníci, kteří se podílí na výuce, či pracují s žáky jiným způsobem se setkávají s tímto tématem nejen během své profesní praxe, ale i při kontaktu s rodiči a s veřejností. Učitelé, vychovatelé i ostatní pedagogičtí pracovníci jsou často těmi, kteří by měli být žákům vzorem a svým způsobem i ovlivňovat jejich výchovu. Jak jsou žáci přijímáni svým okolím, se zpětně odráží v jejich chování. To, jak se o žácích mluví, ovlivňuje i to, jak se o nich přemýšlí a jak se s nimi jedná. Kurz svým obsahem napomáhá každému zařízení k usnadnění začleňování problematických žáků do společnosti, protože svým dopadem zasahuje pedagogický personál, žáky i lokální veřejnost.
Copyright © 2019 – 2021 Yagana Lucky zone z.s.